پایگاه علم و سرگرمی

پایگاه جامع دنیای علم و سرگرمی

پایگاه علم و سرگرمی

پایگاه جامع دنیای علم و سرگرمی

تبلیغ
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۲۱ ب.ظ

۰

مرورگرهای اینترنت دارای یک ویژگی مهم به اسم Add-ons میباشند که در واقع روشی برای افزودن به قابلیت های مرورگر میباشد.شما میتوانید با نصب افزونه ویژگی های جدیدی برای استفاده راحتتر،بیشتر و حرفه ای تر از مرورگر خود داشته باشید.حتما سری به افزونه ها بزنید.خب حالا افزونه ها کجا هستند و چطوری افزونه ی دلخواهم را ژیدا و نصب کنیم.در ادامه با نحوه جست وجو و نصب افزونه در مرورگر فایر فاکس آشناخواهید شد.

افزونه ها یا به اصطلاح خود فایر فاکس ازافات(Add-ons) بسیار زیاد است و در زمینه های مختلفی وجود دارد که در پست های دیگر به چند مورد آن اشاره خواهم کرد.

شما میتوانید برای دسترسی به تمامی افزونه های مرورگر فایر فاکس به سایت رسمی آن رفته یا از روش های زیر از خود مرورگر برای اینکار استفاده کنید.

سایت موزیلا فایرفاکس

خب برای نصب افزونه در مرورگر فایر فاکس اول باید به اینتر نت متصل باشید البته اگر فایل افزونه را قبلا دانلود کردید نیازی به اینترنت نیست.سپس در مرورگر به منوی tools رفته و گزینه Add-ons را انتخاب کنید یا اینکه از کلیک های ترکیبی ctrl+shift+A استفاده کنید.که در هردو صورت صفحه Add-ons manager در یک تب(زبانه) جدید باز می شود.

در این صفحه دو راه برای نصب افزونه های جدید وجود دارد.1-جست و جو با استفاده از قسمت جست وجو(در تصویر مشخص شده) 2-نصب از روی سیستم خودتان به وسیله ی فایل افزونه که قبلا دانلود شده.البته اگر به اینترنت وصل باشید صفحه ای لود میشود که میتوانید به دسته بندی های افزونه های موجود دسترسی داشته و مورد دلخواه را انتخاب و نصب کنید.

برای جست وجو در کادر جست و جوی بالای صفحه که در تصویر مشخص شده اسم افزونه یا اسم ابزار مورد نظر را بنویسید تا گزینه ها برای شما به نمایش در بیاید.البته تعدادی را نمایش میدهد و در صورتیکه به نتیجه مورد نظر نرسیدید در پایین صفحه روی See all ... results  کلیک کنید که البته به سایت رسمی موزیلا فایر فاکس منتقل شده و آنجا تمامی افزونه ها را خواهید دید.

2-برای روش دوم یعنی نصب از روی فایلی که قبلا دانلود کرده ایم روی دکمه چرخ دنده کلیک کنید تا منو نمایش داده شود سپس از منو گزینه install from file را کلیک کنید و از پنجره باز شده فایل افزونه را انتخاب کنید.فایل افزونه دارای پسوند xpi یا jar میباشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۹
علی محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی