پایگاه علم و سرگرمی

پایگاه جامع دنیای علم و سرگرمی

پایگاه علم و سرگرمی

پایگاه جامع دنیای علم و سرگرمی

تبلیغ
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۵۸ ب.ظ

۰

اگر از کاربران مرورگر معروف فایر فاکس و اهل دانلود باشید حتما تا به حال برای شما پیش اومده که داشتید فایلی رو دانلود میکردید و نزدیک تموم شدن دانلود حالا به هر دلیلی مثلا قطع اینترنت یا هر چیز دیگه ای دانلود متوقف میشه که دیگه نه راه پس دارید نه راه پیش.و اگر هم سرعت اینترنتتون کم باشه که لازم نیست بگم چه حالتی برای آدم پیش میاد.ولی من یه راهی و به قول معروف ترفندی پیدا کردم که به وسیله اون میتونید در مرورگرادامه دانلود را انجام دهید.خب چطوری؟؟؟؟
برای اینکه بخواهید بدون شروع دانلود از ابتدا دانلود فایل رو ادمه دهید باید چند کار ساده انجام شود تا در اصل مرورگر را دور بزنیم.

چون مطلب یکمی بزرگه مطلب در ادامه مطلب قرار داره.

نکته اولی که باید بدونید اینه که فایلی که شما دانلود میکنید در کجا ذخیره میشه؟

وقتی در فایر فاکس فایلی رو دانلود میکنید در مسیر پیشفرض زیر قرار میگیره:

C:\Users\your user name\Downloads

البته میتونید از تنظیمات فایرفاکس این مسیر رو تغییر داد.که اگر نیاز بود بگید تا بگم چطوری.

خب حالا به این پوشه میریم.فرض میکنیم نام فایلی که در دانلود نیمه تمام مانده و ارور داده example.exe هست.

اینجا نکته ی ای وجودداره:به فرض که حجم فایل شما 10 مگابایت بوده که به فرض تا 9مگابایتش دانلودشده و بعد ارور داده.حالا شما به پوشه فایلهای دانلودی که میرید(همان پوشه که بالا معرفی شد) فایلتون پیدا میکنید ولی میبینید حجمش 0کیلوبایت هست.ولی اگر خوب دقت کنید میبینید کنار فایل شما فایل دیگری با یک پسوند اضافه وجود دارد.تفاوت فایل اصلی و فایل کناری فقط در فرمت یا همان پسوند آن است.به این صورت که فایل دوم یک پسوند part. اضافه دارد.یعنی برای مثال ما به این شکل: example.exe.part

و اگر خوب توجه کنید میبینید که فایل دومی حجم 9مگابایت را دارا میباشد.نتیجه میگیریم که اطلاعات این فایل که در حال دریافت از اینترنت است در فایلی که با پسوند part. است نوشته میشود.و ما هم برای اجرا کردن ترفند خود با همین دو فایل و به خصوص فایل دوم کار میکنیم.

خب شروع ترفند:1-اول باید به همان مسیری که گفتم رفته و دو فایلی که توضیح دادم را به طور کامل بردارید،یعنی cut و در جایی پیست یا همان جای گذاری کنید.(اگر فایل را کپی کردید ترفند اجرا نخواهد شد و اگر کپی کردید و ادامه ترفند را انجام دادید فایل از اول شروع به دانلود میشود که مسئولیت آن به عهده خودتان است).

2-حالا به لیست دانلود برنامه فایر فاکس بروید.(اگر نمی دانید از کجا:از نوار منو گزینه tools و بعد اولین گزینه یعنی downloads را کلیک کنید.یا ctrl+j)

3-در این مرحله باید لینک دانلود فایل را بردارید.البته اگر صفحه ی مربوط به دانلود آن باز است نیازی نیست.ولی برای برداشتن لینک دانلود فایل می توانید از روشی که می نویسم استفاده کنید.از لیست دانلود که باز کردیم اسم فایل مورد نظر را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و گزینه

copy download link را انتخاب کنید.حال یک فایل txt  باز کنید و داخل آن ctrl+v را بزنید تا آدرس پیست شود.

4-حالا باید آن گزینه را از لیست دانلود ها حذف کنیم.برای این کار روی آن کلیک راست کنید و گزینه remove from list یا remove from history را انتخاب کنید.(بسته به ورژن برنامه یکی از این دو گزینه وجود دارد.)

5-خب حالا به مرحله ی اصلی ترفند میرسیم که تاکید میکنم دقیقا همین جوری که توضیح دادم عمل کنید.الآن باید فایل را دوباره دانلود کنیم.

در این مورد دوراه داریم.راه اول رفتن به سایت مربوطه و دانلود دوباره فایل و راه دوم استفاده از لینک دانلود فایل که در مراحل قبلی از لیست دانلود برداشتیم و در فایل txt پیست کردیم(به این صورت که دوباره اون آدرس رو از فایل txt کپی کرده و داخل آدرس بار مرورگر قرار داده و اینتر را میزنیم.)

در هر صورت باید همان فایل را دوباره دانلود کنیم.به محض شروع دانلود روی گزینه مورد نظر(که حالا شروع کرده به دانلود شدن البته از اول) کلیک راست میکنیم و گزینه اول یعنی pause (به معنی توقف) را انتخاب میکنیم.

6-حالا باید اون فایلمون که پسوند part. داشت و اونوقت کاتش کردیم رو کپی کنیم و در پوشه دانلودز قرار بدیم.خب وقتی خواستید پیست کنید میبینید که یک فایل دقیقا با همون نام و همون پسوند وجود داره که باید این فایلمون جایگزینه قبلی بشه.پس فقط کافیه اون فایل که پسوند .part رو داشت در پوشه دانلودز بریزیم.

حالا دوباره به همون لیست دانلود فایر فاکس میریم و روی گزینه ای که اونوقت متوقفش کردیم رو دوباره فعال میکنیم تا ادامه بده.(به وسیله کیلیک راست روی گزینه و انتخاب resume).

7-بعد از این کار میبینید که یکدفعه فایل میره روی همون قسمتی که دانلود شده بود.مثلا اگر قبلا تا 9مگا بایتش دانلود شده بود و ارور داده بود الان با این کاری که کردیم به جای اینکه از اول شروع کنه از ادامه همون 9مگ شروع میکنه.

و این بود آموزش این ترفند.بعید میدونم ساده تر از این بشه توضیح داد.چون من سعی کردن کوچکترین و ساده ترین چیز ها رو بگم که همه سطحی بتونن از این آموزش استفاده کنن.نظر نشه فراموش.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۷
علی محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی