پایگاه علم و سرگرمی

پایگاه جامع دنیای علم و سرگرمی

پایگاه علم و سرگرمی

پایگاه جامع دنیای علم و سرگرمی

تبلیغ
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۳۱ ق.ظ

۰

شاید تا به حال برای شما پیش آمده که مثلا برای وارد شدن به ایمیل خودتان همه چیز به خوبی  پیش میرود تا اینکه به صفحه ای بر میخورید که برای ورود به شما هشدار امنیتی میدهد.مثلا در فایر فاکس:this connection is untrusted  و در اینترنت اکسپلورر:there is a problem with this website security  certificate.

در ادامه مطلب چگونگی حل این مشکل و توضیحاتی پیرامون آن را به صورت تصویری مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که برای هرسایتی نباید فورا تایید کنیم و اول مطمئن شوید سایت مورد نظر که در آن به اخطار برخوردیم قابل اطمینان باشد.

شاید تا به حال برای شما پیش آمده که مثلا برای وارد شدن به ایمیل خودتان همه چیز به خوبی  پیش میرود تا اینکه به صفحه ای بر میخورید که برای ورود به شما هشدار میدهد،مانند تصاویر زیر.این اتفاق زمانی رخ میدهد که سایت مورد نظر شما از پروتکل https استفاده میکند.به دلیل بالا بردن امنیت تبادل اطلاعات.که برای استفاده از این پروتکل سایت موردنظر باید دارای گواهی ssl باشد.والبته مشکلی که برای ماپیش آمده برای نامعتبر بودن همین گواهی ssl میباشد.که راه حل و نکته ای را در این مطلب خواهیم گفت.

در فایر فکس

در اینترنت اکسپلورر

راه حل مشکل:1-در مرورگر فایر فاکس:با توجه به تصویر اول روی لینک دوم داخل صفحه (که با فلش قرمز با شماره یک مشخص کردم) یعنی I understand the risk کلیک کنید تا دکمه add exception نمایش داده شود و روی آن نیز کلیک کنید.در پنجره باز شده روی دکمه confirm security exception کلیک کنید سپس صفحه  به همان جایی باید میرفت خواهد رفت.

از تصاویر استفاده کنید:(برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید.)

2-حل مشکل در مرورگر اینترنت اکسپلورر:همانند تصویر بروی گزینه دوم یعنی continue to this website(not recommended)  کلیک کنید و منتظر بمانید تا صفحه مورد نظر بارگذاری شود.

نکته مهم اینکه نباید هر جایی از ما تاییدیه خواسته شده  سریع تایید کنیم.برای بعضی سایت ها به طور خودکار گواهی ssl ثبت میشود و نیازی به تایید ندارد ولی اگر در جایی به پیام های گفته شده بخوردیم قبل از تایید باید مطمئن شویم آدرس سایت همان آدرس مورد نظر ماست و سپس تایید کنید.برای دیدن جزئیات هر گواهی در فایر فاکس طبق تصویر بر روی دکمه view کلیک کنید و در اکسپلورر اول روی  نوشته certificate که در داخل آدرس بار و کنار آدرس قرار دارد و سپس روی more  information کلیک کنید.

در کل گواهی ssl  امکانی است که این امکان را میدهد که شما بر اساس پروتکل https  تبادل اطلاعات را به صورت رمزی انجام دهید یعنی اگر هکر میان شما و سرور قرار گیرد اطلاعاتی که میبیند به صورت رمز شده است و برای او قابل فهم نیست.

در سایت هایی که تبادلاطلاعات امن لازم است مانند درگاه های پرداخت بانک ها و صفحه  ورود به سایت ها(سایت های مهم)،مثلا صفحه ورود به ایمیل یاهو یا جیمیل و... استفاده میشود.صفحه ی پرداخت بانک ها همیشه حتما باید https داشته باشد.به این نکته توجه داشته  باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی