پایگاه علم و سرگرمی

پایگاه جامع دنیای علم و سرگرمی

پایگاه علم و سرگرمی

پایگاه جامع دنیای علم و سرگرمی

تبلیغ
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹ ق.ظ

۰

دانلود نرم افزار ریکاوری+آموزش ریکاوری

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹ ق.ظ

شاید تا به حال برای شماهم اتفاق افتاده باشه که اطلاعاتی را به هر دلیلی از دست داده باشید و نیاز به بر گرداندن آن داشته باشید.شاید این کار غیر ممکن به نظر برسد که بتوان این کار را کردن ولی باید بگویم که این کار ممکن است.در این مطلب نرم افزار Active@ File Recovery v7.5.1رابرای دانلود به همراه آموزش ریکاوری گرفتن از هارد دیسک و ریکاوری گرفتن از مموری کارت ها(حافظه موبایل) و فلش مموری را آموزش خواهم داد.

میتوانید در ادامه مطلب نرمافزار فوق را دانلود و از آموزش نرم افزار نیز استفاده کنید.

اطلاعاتی که در این مطلب برای شما می نویسم حاصل از تجربه شخصی خودم در مورد کار با چند نرم افزار ریکاوری هست و شاید بین دوستان کسی بگه نه فلان نرم افزار بهتره.بنده از این جور انتقادات و بهتره بگم نظر دهی ها بشدت خوشحال میشم و از دوستان می خوام که اگر نرم افزار دیگری مد نظرشون هست و یا همین نرم افزر نکته ی خاصی داره حتما بگن.من چندتا نرم افزار ریکاوری رو تا به حال امتحان کردم که به نظرم نرم افزار اکتیو ریکاوری قدرت خیلی خوبی داره.البته یه نرم افزار دیگری هم به اسم Active@ UNDELETE Enterprise 7.3.003 Pre-Activateوجود داره که فکر کنم اون هم قدرت خیلی خوبی داشته باشه ولی به خاطر اینکه حجم خیلی زیادی داشت(حدود119مگا بایت)،نرم افزار اکتیو فایل ریکاوری را برای دانلود و آموزش قرار دادم.البته اگر اشتباه نکنم هر دو از یک شرکت هستند.

نکته ی جالبی که هست اینه که اگر از یک حافظه که به هر دلیلی پاک شده و البته زمان زیادی گذشته را به وسیله اکتیو فایل ریکاوری،ریکاوری کنید و یک بار هم با نرم افزار ریکاوری مای فایل(نرم افزار دیگری در مورد ریکاوری گرفتن) این کار را انجام دهید میبینید که خیلی از فایل هایی را که اکتیو فایل پیدا کرده،برنامه ریکاور مای فایل اصلا نتونسته پیدا کنه چه برسه به این که بتونه فایل رو سالم تحویل ما بده.

دانلود نرم افزار Active@ File Recovery v7.5.1

شروع آموزش

1-قسمت اول آموزش را به نصب و کرک برنامه اختصاص میدم.با اینکه بسیار ساده هست.(ولی کاربرای تازه کار هم مد نظر دارم.):

اول باید فایلی را که دریافت کرده اید از حالت فشرده خارج کنید.بعد از انجام این کار به پوشه ی فایل بروید و فایل setup را اجرا کنید و طبق تصاویری که قرار دادم پیش بروید.

نکته:هر تصویری که واضح نبود روی آن کلیک کنید تا با کیفیت ببینید.

در این مرحله نصب برنامه به اتمام میرسد.بعد از انجام عملیات نصب باید برنامه کرک شود.

برای کرک برنامه باید فایل crack.exe را اجرا کنید.

بعد از اجرا دکمه Browse را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده محل نصب برنامه را انتخاب کنید.

سپس دکمه install را انتخاب کنید تا فایل ها جایگزین شود.

نصب و کرک برنامه به پایان رسید.

2-شروع کار با نرم افزار:

در این برنامه دو حالت کلی برای ریکاوری گرفتن وجود داره:

1-حالت بیسیک (quick scan)ـ2-حالت پیشرفته و دقیق(super scan)

توضیحات:در حالت بیسیک فقط کافیه درایو یا حافظه ای را که قصد ریکاوری گرفتن از آن را دارید طبق شکل از لیست انتخاب کنیم و دکمه

را بزنیم.برنامه شروع به ریکاوری کردن میکند.البته در اصل الان ریکاوری نمی کنیم بلکه برنامه در حال پیدا کردن فایل ها یا به اصطلاح اسکن است تا بعد ما هر کدام را که خواستیم بازگردانی و اصطلاحا ریکاوری کنیم.بعد از اتمام عملیات اسکن شما میبینید که نتایج به نمایش در می آید و اگر خوب توجه کنید پوشه ای میبینید با نام !lost & found! که در این پوشه تمام چیز هایی که پاک شده بودند و البته در عملیات اسکن پیدا شده اند را می توانید ببینید.البته توجه داشته باشید که طبق اطلاعاتی که دارم و البته خود برنامه هم گفته بود این حالت، خیلی نسبت به حالت سوپر اسکن ضعیف تر است.خب الان برنامه برای ما فایل های حذف شده را پیدا کرده است و ما هر کدام را که خواستیم باز یابی کنیم باید انتخاب کرده و دکمه ریکاوری را فشرده تا پنجره ای باز شده و شما محلی که می خواهید فایل های بازیابی شده را در آن بریزید انتخاب کنید.یک نکته ی خیلی مهم:حتما توجه داشته باشید که اگر مثلا درایوE را اسکن کردید به هیچ وجه فایل های باز یابی شده را روی همان درایو ذخیره و در اصل ریکاوری نکنید.اگر سردرگم شدید به تصاویر توجه کنید.

خب تا اینجا روش اول یعنی کوئیک اسکن را کامل توضیح دادم.

حالا میریم سراغ آموزش روش دوم یعنی سوپر اسکن:

مراحل اول کار مثل بالا هست.یعنی اول میریم درایو و یا حافظه ی مورد نظر را از لیست انتخاب میکنیم.و بعد به جای زدن دکمه کوئیک اسکن دکمه سوپر اسکن را کلیک کنید.

در این حالت پنجره ای باز می شود که طبق شکل توضیحش را خواهم داد.

scan what:

From sectors:در این قسمت چیزی رو تغییر ندهید.

در قسمت بعدی فرمت درایو مورد نظر رو انتخاب میکنیم.در حالت پیشفرض NTFS و FAT32 که کار برد بیشتری دارند انتخاب شده اند.

در قسمت بعدی که با رنگ قرمز مشخص کردم شما تعیین میکنید برنامه به دنبال چه فایل هایی بگردد.در یک مثال ساده میتونم بگم مثلا شما روی فلش مموریتون فقط تعدادی موسیقی(MP3) داشتید که حالا حذف شده.حالا میخواین به وسیله قسمت سوپراسکن فایلهای پاک شده را بازگردانی کنید.در این صورت فقط کافیه که به برنامه بگید دنبال چه فایلی بگرده و بیهوده انواع فایل ها رو مورد جست جو قرار نده.حالا براتون توضیح میدم چطور.!

همون طور که در تصویر هم مشاهده میکنید قسمت اول NONE هست که با انتخاب این گزینه برنامه یه جست و جویی انجام میده که نسبت به گزینه ی بعدی ضعیف تر هست.قسمت دوم ALL هست.همون طور که میبینید جلوی این گزینه نوشته SLOW(کند) و میشه نتیجه گرفت که این گزینه یک حالت کلی داره و به نظر من زمانی کار برد داره که شما مثلا اطلاعات فلش مموریتون رو از دست دادید.ولی یه نوع دو نوع نبوده و انواع اسناد و فایل ها بوده.در این صورت بهتره که از این گزینه استفاده کنید که در این حالت برنامه فلش شما را از نظر انواع فرمت ها مورد بررسی قرار میده.

قسمت سوم SOME هست.با انتخاب این گزینه دکمه ای فعال خواهد شد به اسم  ...SELECT.در این حالت شما باید روی این دکمه کلیک کنید که با پنجره زیر مواجه خواهید شد.

این پنجره واضحه و همون طور که میبینید می تونید انتخاب کنید که چه گزینه هایی مورد جست و جو قرار بگیره.بعد از انتخاب موارد مورد نیاز روی OK کلیک کنید.

در کل بعد از انتخاب هر کدام از سه حالتی را که گفتم  روی START کلیک کنید تا عملیات اسکن انجام شود.

بعد از اینکه اسکن به پایان رسید گزینه ای به لیست کناری برنامه اضافه خواهد شد.مثل تصویر زیر.

در کنار مربع قرمزی که مشخص کردم یک آیکون + وجود دارد که بر روی آن کلیک کنید تا زیر مجموعه ی آن گزینه باز شود.اولین گزینه را انتخاب کنید تا زیر مجموعه های آن را هم ببینید.همان طور که مشاهده میکنید(مثل تصویر زیر) پوشه هایی را وجود داردند به نام فرمت های مختلفی که برنامه پیدا کرده.حالا می توانید با انتخاب پوشه یا فایل مورد نظر و کلیک روی ریکاور مثل آموزش بالا فایل های خود را بازگردانی کنید.

یه نکته بگم که مطمئنا میتونه جالب باشه.بعضاً پیش میاد که به دلایلی فایلی را که ریکاوری کردید ناشناس یا تخریب شده هست.ولی با ترفندی که البته قبلا هم در وبلاگ گفتم و خیلی هم ساده هست میتونید فایل تون رو قابل استفاده کنید و حداقل قسمتی از آن را مورد استفاده کنید.

برای این کار اینجا را کلیک کنید.

فعلا تا همین قسمت از آموزش که نوشتم را انتشار میدهم ولی در اولین فرصت باز هم مطالبی رو خدمتتون عرض میکنم.

نظر یادتون نره.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۴
علی محمدی

آموزش نرم افزار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی